Nowinki w rozporządzeniach prawnych i podatkowych

Oświetlenie do filmowania - jakie lampy filmowe powinieneś znać

Odpowiednie oświetlenie do filmowania to klucz do sukcesu nagrywanego materiału. To właśnie dzięki jego odpowiedniemu dobraniu możesz cieszyć się właściwymi barwami swojego nagrania. Dlatego tak ważne jest, byś orientował się w tym, jakie oświetlenie do filmowania jest dostępne na rynku i wybrał to, które sprawdzi się w twoich nagraniach najlepiej. Pamiętaj, że w ostatnich latach mamy do czynienia z niesamowitą rewolucją w elektronice, a filmy sprzed kilkunastu lat wyglądają zupełnie inaczej niż te kręcone dzisiaj. Branża filmowa zmienia się z roku na rok – warto być na bieżąco i cieszyć się najlepszym oświetleniem filmowym, jakie proponują producenci.


Wolfram i halogen kwarcowy lub wolframowy

Lampy wolframowe możesz znać z własnego domu – jeszcze niedawno w zasadzie każdy z nas takich używał. Niemniej jednak wolframowe oświetlenie do filmowania http://lumensc.pl/sprzet-swiatlo-konwencjonalne.html odrobinę się różnią. Podstawowa różnica polega na używanych żarówkach – oświetlenie do filmowania wykorzystuje te, które w swoim działaniu wykorzystują tzw. regeneracyjny cykl halogenowy. Ponadto, szklana żarówka została wykonana ze znacznie mocniejszego szkła kwarcowego lub glinokrzemianowego. Wszystko dlatego, że oświetlenie filmowe działa w dużo wyższej temperaturze i musimy mieć do czynienia z naprawdę trwałym materiałem, który będzie odporny na ciepło. Efektem dla filmowca jest oświetlenie do filmowania, które zapewnia znacznie wyższą temperaturę barwową i jasność.


Wolframowe oświetlenie do filmowania wytwarza światło ciepłe – istnieje możliwość zamiany na światło niebieskie, które będzie skutecznie symulować światło dzienne, jeśli użyjesz odpowiedniej folii korekcyjnej. Najczęściej wykorzystuje się je do oświetlania wnętrz – pasuje najlepiej do światła ciepłego.


To oświetlenie do filmowania można ocenić za dobre, gdy weźmiemy pod uwagę: niemal idealne odwzorowanie kolorów, stosunkowo niską cenę, brak rtęci, którą znajdziecie w świetlówkach czy dłuższą żywotność w stosunku do standardowych żarówek. Niemniej jednak, zanim zdecydujesz się na to oświetlenie do filmowania, musisz znać też wady. Warto wśród nich wymienić: wytwarzane spore ilości ciepła, duży pobór mocy, brak możliwości dotykania i ryzyko wybuchu.


HMI, czyli Hydrargyrum Medium-Arc Lodide

Oświetlenie do filmowania w postaci HMI to lampy wyładowcze gazowe. Ich działanie polega na przepływie prądu przez tzw. komorę łukową. W niej zaś zamknięte są mieszanina halogenków metali i opary rtęci. Na wyposażeniu lampy HMi musi znajdować się tzw. balast - statecznik, którego zadaniem jest regulacja procesu przepływu prądu przez łuk. Oświetlenie filmowe bez balastu nie spełniałoby swojego zadania, ponieważ to właśnie balast gwarantuje brak niechcianego migotania.


HMI wyróżnia się naprawdę dużą mocą. Wcześniej wspomniana mieszanka gazów w łuku pozwala emitować światło o mocy nawet 6000K – tzn. zbliżonej do światła dziennego. Dzięki temu oświetlenie filmowe tego rodzaju wykorzystuje się przede wszystkim wtedy, gdy potrzeba stworzyć światło dzienne lub je znacząco wzmocnić. HMI daje możliwość oświetlenia naprawdę dużej przestrzeni.

Zobacz również: